Emite conţinut

Sfaturi pentru cariera

Pentru a putea evidentia scopurile dumneavoastra profesionale, precum si obiectivele, este recomandat sa luati in considerare aptitudinile dobandite, precum si cerintele pentru a putea avansa. In acest sens este bine sa stabiliti o perioada de timp pentru fiecare pas, si sa evaluati aceasta organizare la intervale constante.

Realizarea unui CV pe care sa il adaptati in mod constant este un pas important pentru a avansa in cariera dumneavoastra. Astfel, in vreme ce fiecare curriculum vitae trebuie adaptat domeniului de activitate, exista un tipar standard care trebuie respectat. Specialistii recomanda folosirea unor modele de CV-uri astfel incat acestea sa poata fi personalizate in functie de cerintele postului pentru care candidati.

Curriculum vitae (CV) este un document succint ce furnizeaza angajatorilor o scurta prezentare a aptitudinilor profesionale astfel incat acestia sa va cheme la un interviu. Studiile statistice au relevat faptul ca din 10 locuri de munca pentru care candidati, doar la unul dintre ele veti fi chemati la interviu. In aceste conditii este extrem de important ca CV-ul dumneavoastra sa fie redactat in mod profesional si fara greseli. In general un CV bine realizat trebuie sa cuprinda patru sectiuni: datele de contact, experienta profesionala, educatie si activitati extracurriculare.

O persoana pregatita pentru obtinerea unui loc de munca trebuie sa anticipeze care vor fi intrebarile la care sa se astepte inainte de a se prezenta la interviu. Nu toti angajatorii va vor cere sa explicati care sunt telurile dumneavoastra profesionale, insa in momentul in care acest lucru se intampla trebuie sa oferiti un raspuns adecvat. Raspunsul la aceasta intrebare nu tine doar de informatiile pe care le furnizati ci si de felul in care le exprimati.

Scopul unui curriculum vitae (CV) este acela de a va prezenta experienta profesionala intr-un mod organizat, precum si de a capta atentia unui potential angajator si de a-l determina sa va invite la un interviu. Cu toate acestea formatarea CV-ului si alegerea informatiilor incluse reprezinta adesea o provocare pentru multi oameni.

Multe persoane nu sunt fericite sau multumite cu locul de munca actual, si cu toate acestea nu pot stabili o metoda de a gasi o rezolvare pentru aceasta situatie. Identificarea si stabilirea unor scopuri clare in ceea ce priveste cariera va poate ajuta sa realizati dumneavoastra insiva ce anume va aduce implinirea pe plan profesional.

Depunerea CV-ului pentru un loc de munca se poate face personal, electronic sau prin expedierea unei scrisori. Astfel, acest proces depinde de optiunile oferite de fiecare companie, posturile disponibile si abordarea personala. In vreme ce depunerea Cv-urilor online este o metoda tot mai populara in cadrul companiilor, abordarea clasica sau trimterea CV-urilor intr-o scrisoare nu au fost eliminate.

Mai mult de 90% dintre manageri afirma ca primul an in acest domeniu a fost stresant, epuizant, coplesitor si dificil. Conform statitsticilor, un numar extrem de mare dintre manageri au afirmat ca abilitatile de lider au fost dobandite pe parcursul carierei si doar un procent mic a afirmat ca firma pentru care lucreaza le-a oferit cursuri de pregatire specializate. Aceste statistice incearca sa aduca in lumina necesitatea companiilor de a organiza traininguri specializate astfel incat personalul angajat sa aiba un grad mare de competenta si profesionalism.

Scrisorile de acceptare sau respingere pot fi redactare din diverse motive, precum confirmarea sau infirmarea participarii dumneavoastra la o nunta, botez, etc., insa cel mai adesea acestea sunt folosite in mediul de afaceri. Astfel, angajatorii trimit aceste scrisori pentru a anunta o persoana daca este potrivita sau nu pentru postul vacant. In plus, anagajatorii pastreaza intotdeauana un ton pozitiv chiar si atunci cand trimit scrisori care nu contin vesti bune. De asemenea, in cazul anagajatilor care sunt pusi in postura de a trmite o scrisoare pentru a accepta sau respinge un anumit loc de munca, este extrem de important sa respectati aceleasi reguli.

Senzatia de a nu primi respectul cuvenit la locul de munca se poate dovedi extrem de frustranta pentru fiecare dintre noi. Aceste situatii apar in general in cazul persoanelor nou-venite sau dimpotriva a celor mai in varsta, precum si in cazul persoanelor care nu adopta atitudinea potrivita. Respectul nu este acordat orbeste, motiv pentru care acesta trebuie castigat prin mentinerea unei atitudini constante si perseverente.